Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Detalesnę informaciją apie naudojamus slapukus bei kaip atsisakyti savo sutikimo, galite rasti čia.

Rekomendacijos reklaminių klipų kūrimui

Kuriant reklaminius klipus LED ekranams, rekomenduojame atsižvelgti į žemiau pateiktas rekomendacijas.

Reklaminių klipų kūrimas

Vienas svarbiausių dalykų, kalbant apie reklaminius klipus, yra pateiktos informacijos aiškumas ir tikslumas. Kitaip sakant, vartotojui, kuris dažniausiai žinutei užfiksuoti skiria tik 3 sekundes, turi būti aišku, kas ir kodėl yra reklamuojama lauko ekrane. Todėl tekstas, kuriuo perteikiama informacija, turi būti trumpas – optimalu 3–4 akcentiniai žodžiai, o maksimalus vieno sakinio ilgis – 7–10 žodžių. 

Labai svarbu ir reklaminio teksto šriftas. Jis turi būti didelis, ryškus ir paprastas – kad būtų kuo lengviau jį perskaityti, net ir iš didesnio atstumo. Vertėtų vengti įmantrių, itin stilizuotų šriftų, nes laiką, kurį galėtų skirti teksto perskaitymui ir suvokimui, vartotojas tokiu atveju skirs bandydamas jį iššifruoti, o iš vieno ar kito kampo tekstas gali būti neįskaitomas. Taip pat vertėtų vengti vien didžiųjų raidžių – tokį tekstą sunkiau perskaityti; tačiau didžiosios raidės gali būti naudingos trumpai žinutei ar šūkiui perteikti.

Kalbant apie norimą perteikti reklamos žinutę, galima tiesiog susikoncentruoti į vieną pagrindinį dalyką, kuris svarbus reklamoje – ar tai paslauga, produktas, renginys, nauja parduotuvė ar paslaugos teikimo vieta, kaina (pavyzdžiui, akcija), interneto svetainė ir pan. Kitaip sakant, verta nuspręsti, kas yra pagrindinis reklamos objektas, aplink kurį formuojama žinutė.

Reklaminio klipo kompozicijoje svarbi hierarchija – reikėtų apgalvoti, kas yra svarbiausia, kas mažiau svarbu ir t. t., ir pagal tai dėlioti klipo vaizdą. Vertėtų atskirti atskirus vaizdo elementus, nes viską sudėjus į vieną, vartotojas savo dėmesį skirs informacijos „iššifravimui“, o ne suvokimui. Pavyzdžiui, galima panaudoti dėmesį patraukiantį paveikslėlį, su juo susijusį tekstą, siunčiantį pagrindinę žinutę, o tada pateikti raginimą veikti. Tačiau reikėtų vengti elementus dėti vieną ant kito – tekstas turėtų aiškiai matytis, o ne „pradingti“ vaizdų fone.

Aiški ir tiksli informacija gali likti nepastebėta, jei reklamoje bus gausu nereikalingų elementų, detalių. Bandydamas suprasti, kuri detalė svarbiausia ar kodėl ji išvis yra reklamoje, vartotojas sugaiš laiką, kurį galėtų skirti svarbiausios informacijos perskaitymui. Kiekviena detalė, esanti ekrane, turi turėti paskirtį. Reklamoje lauko ekrane geriau matomi ir įsimenami yra didesni, kontrastingi objektai ir spalvos. Tai ypač svarbu kalbant apie reklamos vaizdo foną. Geriausia remtis kontrasto principu – fone turi aiškiai matytis tekstas ir vaizdas. Tam puikiai tinka vientisos spalvos fonas. Geriausiai matomos spalvos yra balta, juoda, mėlyna, raudona, geltona. Reikėtų vengti šviesaus teksto šviesiame fone ir tamsaus teksto tamsiame fone, o taip pat apgalvoti ir foną, kraštovaizdį, kuris yra už lauko ekrano – kad matant ekraną iš toli, reklamos vaizdas nesusilietų su pastatais, gamtos vaizdu ir pan.

Siekiant sukurti kuo paveikesnę reklamos žinutę, galima atsižvelgti ir į spalvų simboliką ir sukeliamas emocijas. Pavyzdžiui, šiltos ryškios spalvos – raudona, oranžinė, geltona – yra stimuliuojančios, signalizuojančios apie skubumą, dinamiškos. Žalia ir mėlyna – raminančios, siejamos su pastovumu, ramumu. Juoda asocijuojama su klasika, elegancija, stiprybe. Šiltų tonų spalvos atrodo arčiau, nei yra, o štai žalia, mėlyna ar violetinė – atvirkščiai, toliau. Svarbiausia pasirinkti kontrastingas spalvas, kad tekstas fone matytųsi aiškiai. Tokios spalvų kombinacijos galėtų būti juodos raidės geltoname fone, baltos raidės juodame, mėlyname arba žaliame fone, geltonas tekstas juodame fone ir t. t. Taip pat reikėtų vengti elementų, kurie būtų pernelyg blaškantys, tokių, kaip, pavyzdžiui, agresyvios ir per greitos animacijos, pernelyg ryškus ar atvirkščiai – baltas – fonas. Baltas fonas didžiuliame LED lauko ekrane gali akinti, ypač naktį.
Kuriant reklaminį klipą, vertėtų nepamiršti raginimo veikti – kitaip sakant, nurodyti, ko tikitės iš vartotojo. Galbūt tai apsilankymas naujoje fizinėje parduotuvėje ar interneto svetainėje, o gal naujo produkto išbandymas ar pasinaudojimas reklamuojama nuolaida.

Atminkite, kad norėdami sukurti efektyvią reklamos lauko ekranuose kampaniją, turite apsvarstyti savo tikslinę auditoriją ir jos įpročius bei lūkesčius. Atsižvelgę į šias rekomendacijas ir pritaikę jas tikslinei auditorijai, galite sukurti išsiskiriančią, dėmesį patraukiančią ir įsimintiną reklamą.

 

Rekomendacijos

  • Reklamos žinutė turi būti tiksli ir aiški – reikėtų naudoti 3–4 pagrindinius, akcentinius žodžius (optimalu, jei maksimalus sakinio ilgis yra 7–10 žodžių).
  • Derėtų naudoti didelius ir įskaitomus šriftus – didesnis ir ryškesnis šriftas bus matomas ir iš toliau.
  • Nenaudokite įmantrių ar per daug stilizuotų šriftų, kuriuos gali būti sunku perskaityti.
  • Didžiosios raidės tinka šūkiui ar trumpai žinutei, tačiau ne visam reklamos tekstui.
  • Nenaudokite nereikalingų detalių, kurios neturi jokios paskirties, neperkraukite reklamos vaizdo – netikslingi elementai blaško dėmesį ir nukreipia jį nuo pagrindinės informacijos, o esant trumpam dėmesio laikui vartotojas gali nespėti jos perskaityti.
  • Teksto matomumui labai svarbus kontrastas – ryškus, aiškus šriftas ir vientisas fonas bus matomas įvairiomis oro sąlygomis. Venkite tamsaus teksto tamsiame fone ir šviesaus teksto šviesiame fone. 
  • Geriausiai matomos ir perskaitomos spalvos yra balta, juoda, mėlyna, raudona, geltona.
  • Nepamirškite ir spalvų simbolikos bei asociacijų: šiltos spalvos, tokios kaip raudona, oranžinė ar geltona suteikia energijos, turi skubumo jausmą, o šaltesnių tonų spalvos, tokios kaip mėlyna ar žalia ramina ir kelia pasitikėjimą. Juoda spalva siejama su solidumu, rimtumu, o balta – su sąžiningumu, paprastumu, atvirumu. Pagalvokite, kokį efektą reklaminiu klipu norite pasiekti.
  • Nenaudokite balto fono – jis gali akinti, ypač tamsiuoju paros metu. Geriau rinkitės kitos spalvos foną ir jame gerai matomą tekstą (kad ir baltą). Vietoje balto fono galite naudoti šviesiai pilkos spalvos foną, kuris neakins.
  • Kurdami reklaminį klipą vadovaukitės 3 sekundžių taisykle – tiek dėmesio vartotojas vidutiniškai skiria reklamai, prieš nusukdamas žvilgsnį, todėl tekstas turi būti aiškus ir sklandus; per 3 sekundes vartotojas turi suprasti, ką norite pasakyti.
  • Labai svarbi teksto ir vaizdo harmonija – teksto negali būti labai daug, nes vartotojas nespės jo perskaityti, o vizualiai pateikta informacija palieka didesnį įspūdį nei tekstas.
  • Reikėtų atskirti vaizdinius ir tekstinius elementus, kad visi būtų aiškiai matomi.
  • Nepamirškite raginimo veikti – pateikite aiškų ir įtraukiantį kvietimą, ar tai būtų apsilankymas svetainėje ar parduotuvėje, produkto ar paslaugos įsigijimas, ar apsilankymas renginyje – kitaip sakant, aiškiai nurodykite, ko tikitės iš vartotojo. Raginimas veikti, pavyzdžiui, gali būti ir interneto svetainės adreso nurodymas – taip vartotojas kviečiamas joje apsilankyti.
  • Animacija turėtų būti neakinanti, ne per greita ir neagresyvi, atkreipianti dėmesį, tačiau neblaškanti eismo dalyvių.
  • Optimalus derinys yra animacija ir stop kadras, kuriame užfiksuojama svarbiausia informacija ar raginimas veikti.
  • Tekstas turėtų būti ne per arti viršutinio ir apatinio krašto, tačiau vaizdui išnaudokite visą ekraną.
  • Nepamirškite pridėti kontaktinės informacijos: interneto svetainės, parduotuvės adreso, prekės ženklo logotipo.

 

Techninės rekomendacijos

  • Tinkami grafiniai formatai – JPEG, PNG (netinka PDF, GIF).
  • Spalvų koduotė – RGB.
  • Tinkami video formatai: MPEG-4 / .mp4, be audio. Ne didesnis nei 50MB dydžio failas.

Reklaminių klipų pavyzdžiai

Paruošti klipą led lauko ekranams yra paprasta ir nebrangu, be to lengvai galima pakeisti klipe esančią informaciją
nauja ir operatyviai pakeisti klipą visuose ekranuose. Tas pats klipas tinka visiems led lauko ekranams.